Yayınlanma Tarihi
01 March 2024
IFS Kurumsal Varlık Yönetimi 2024 tahminlerine
göre önümüzdeki yıl rekor sayıda şirket yapay zekaya (IA) doğrudan erişecek
veya kullanacak. Her ölçekte şirket için ulaşılabilir olacak yapay zeka
teknolojisi iş süreçlerindeki pek çok problemi çözmeye de yardımcı olacak.
Her yıl sürekli artan AI kullanımına
yönelik Forbes’un yaptığı araştırmada AI teknolojilerinin 2027 yılında 407
milyar dolarlık bir Pazar büyüklüğüne ulaşacağı belirtilmiş. Bu rakam 2022’de
tahmini 86,9 milyar dolar olan gelirine kıyasla oldukça yüksek.
Yakın zamanda yapılan bir Gartner anketi,
kurumsal stratejistlerin %75'inin yapay zeka ve analitiği önümüzdeki iki yıl
içinde başarıları için kritik olarak görmesi, yapay zekanın kurum içindeki
algılanan değerini yansıtıyor.
IFS Çözümlerine Gömülü Yapay Zeka
IFS çözümleri, anlamlı operasyonel
içgörüler sunan, operasyon genelinde verimliliği ve kârlılığı artıran yapay
zeka destekli analitikler içerir.
Yapay Zeka’nın Şirketler için Yarattığı
Değer
Aynı hızlı benimsemenin IFS müşterilerinde
de devam ettiğini görüyoruz; birçoğu mevcut IFS çözümlerine zaten entegre
edilmiş olan yapay zekadan yararlanıyor. Diğer müşteriler ise endüstriyel
ortamlar için yapay zeka teknolojimiz olan IFS.ai'yi uygulamayı tercih ediyor.
İşte birkaç örnek.
Müşteri Başarı Hikayesi: Önleyici ve
Kestirimci Varlık Bakımı
Kestirimci varlık bakımı, IFS Kurumsal
Varlık Yönetimi'ne entegre edilmiş mükemmel bir yapay zeka örneğidir. Bu yapay
zeka yetenekleri, kurumsal varlıklardan, IoT cihazlarından ve diğer
kaynaklardan üretilen verilerle desteklenerek müşterilerimizin önleyici ve
kestirimci bakım modellerini kolayca yönetmelerine olanak tanır.
Holmen: Kerestenin
yanı sıra ahşap, kağıt ve ambalaj ürünleri üretiyor ve satıyor. Şirket,
önleyici bakım modelini desteklemek, veri toplama, içgörü, kontrol ve istikrar
sağlamak ve üretim kapasitesini güvence altına almak için IFS EAM'ye güveniyor.
"Bağlı makineleri desteklemek ve kestirimci bakımı iyileştirmek için yapay zeka ve makine öğrenimi dahil olmak üzere alt sistemler ve çözümlerle birlikte IFS Business Connector'ı kullanacağız. Örneğin, yapay zekanın harici olarak veri toplayabileceğini ve ardından birkaç ay içinde belirli bir nesnenin bakım ihtiyacını işaretleyerek iş emrini otomatik olarak oluşturabileceğini görüyoruz. IFS, dijitalleştirilmiş değirmenlerimiz için bilgi merkezi olacak," diyor Holmen Teknik Müdürü David Lyrén.
IFS.ai ile yapay zeka yetenekleri
IFS.ai, endüstriyel kullanım için özel
olarak üretilmiştir, kuruluşları güçlendirir ve işletmeyi dönüştürür. Önde
gelen yapay zeka teknolojimiz, müşterilerimizin gerçekten önemli olan anlarda
teslimat yapmalarını sağlar.
Müşteri Başarı Hikayesi: Çevik büyüme ve genişleme
Cheer Pack North America: Çeşitli pazarlara yönelik yarı sert ve esnek sıvı paketleme
alanında küresel bir lider olan CDF Corporation, 2007 yılından bu yana IFS kullanmaktadır.
Şirket, robotik içeren endüstriyel otomasyon çözümünü desteklemek için
IFS.ai'yi Cheer Pack Kuzey Amerika biriminde kullanılması için önceliklendirdi.
IFS.ai, malzeme hareketinin
robotlaştırılmasına yardımcı olarak insan işçilerin gelişmiş görevlere
odaklanmasını sağlıyor ve Cheer Pack'in işgücü eksikliğini azaltmaya yardımcı
oluyor. Bu teknoloji aynı zamanda şirketin, IFS.ai'deki söz verilebilir işlevselliğe
dayanarak müşterilerine güvenle agresif teslimat süreleri sunmasına olanak
tanıyor.
"En büyük zorluklarımızdan biri lot
izlenebilirliği. Orijinal üretim hattı sistemimiz, müşterilerimizin istediği
düzeyde malzeme takibi yapmamıza izin vermiyordu. IFS.ai'nin çevikliği
sayesinde, bize çok daha fazla izlenebilirlik sağlayan bir sipariş sistemine
geçebildik. Artık müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz,"
diyor CDF Corporation ve Cheer Pack Kuzey Amerika BT Müdürü Alex Ivkovic.
IFS ile Sonraki Adımlar Neler Olacak?
Bunlar, IFS teknolojisi aracılığıyla yapay
zekadan yararlanan IFS müşterilerine sadece iki örnek. Sonuçlar mı? Etkileşimli
kullanıcı deneyimleri, otomatikleştirilmiş süreçler ve güçlü analitikler,
işletmenin bugün ve gelecekte başarılı olmasını sağlamak için önemli iş
kararlarını bilgilendirir.
2024'te bizi nelerin beklediğine göz atmak
için “IFS Tahminleri 2024: Kurumsal
Varlık Yönetimi” yazısını okuyun.
KAYNAK: https://blog.ifs.com/2024/02/democratizing-access-to-artificial-intelligence-for-all-enterprises/