Egeria /
Yapay Zeka Şirketlere Nasıl Fayda Sağlıyor?

Yapay Zeka Şirketlere Nasıl Fayda Sağlıyor?

Yayınlanma Tarihi

01 March 2024

Yapay Zeka Şirketlere Nasıl Fayda Sağlıyor?

IFS Kurumsal Varlık Yönetimi 2024 tahminlerine göre önümüzdeki yıl rekor sayıda şirket yapay zekaya (IA) doğrudan erişecek veya kullanacak. Her ölçekte şirket için ulaşılabilir olacak yapay zeka teknolojisi iş süreçlerindeki pek çok problemi çözmeye de yardımcı olacak.

Her yıl sürekli artan AI kullanımına yönelik Forbes’un yaptığı araştırmada AI teknolojilerinin 2027 yılında 407 milyar dolarlık bir Pazar büyüklüğüne ulaşacağı belirtilmiş. Bu rakam 2022’de tahmini 86,9 milyar dolar olan gelirine kıyasla oldukça yüksek.

Yakın zamanda yapılan bir Gartner anketi, kurumsal stratejistlerin %75'inin yapay zeka ve analitiği önümüzdeki iki yıl içinde başarıları için kritik olarak görmesi, yapay zekanın kurum içindeki algılanan değerini yansıtıyor.

IFS Çözümlerine Gömülü Yapay Zeka

IFS çözümleri, anlamlı operasyonel içgörüler sunan, operasyon genelinde verimliliği ve kârlılığı artıran yapay zeka destekli analitikler içerir.

Yapay Zeka’nın Şirketler için Yarattığı Değer

Aynı hızlı benimsemenin IFS müşterilerinde de devam ettiğini görüyoruz; birçoğu mevcut IFS çözümlerine zaten entegre edilmiş olan yapay zekadan yararlanıyor. Diğer müşteriler ise endüstriyel ortamlar için yapay zeka teknolojimiz olan IFS.ai'yi uygulamayı tercih ediyor. İşte birkaç örnek.

Müşteri Başarı Hikayesi: Önleyici ve Kestirimci Varlık Bakımı

Kestirimci varlık bakımı, IFS Kurumsal Varlık Yönetimi'ne entegre edilmiş mükemmel bir yapay zeka örneğidir. Bu yapay zeka yetenekleri, kurumsal varlıklardan, IoT cihazlarından ve diğer kaynaklardan üretilen verilerle desteklenerek müşterilerimizin önleyici ve kestirimci bakım modellerini kolayca yönetmelerine olanak tanır.

Holmen: Kerestenin yanı sıra ahşap, kağıt ve ambalaj ürünleri üretiyor ve satıyor. Şirket, önleyici bakım modelini desteklemek, veri toplama, içgörü, kontrol ve istikrar sağlamak ve üretim kapasitesini güvence altına almak için IFS EAM'ye güveniyor.

"Bağlı makineleri desteklemek ve kestirimci bakımı iyileştirmek için yapay zeka ve makine öğrenimi dahil olmak üzere alt sistemler ve çözümlerle birlikte IFS Business Connector'ı kullanacağız. Örneğin, yapay zekanın harici olarak veri toplayabileceğini ve ardından birkaç ay içinde belirli bir nesnenin bakım ihtiyacını işaretleyerek iş emrini otomatik olarak oluşturabileceğini görüyoruz. IFS, dijitalleştirilmiş değirmenlerimiz için bilgi merkezi olacak," diyor Holmen Teknik Müdürü David Lyrén.

IFS.ai ile yapay zeka yetenekleri

IFS.ai, endüstriyel kullanım için özel olarak üretilmiştir, kuruluşları güçlendirir ve işletmeyi dönüştürür. Önde gelen yapay zeka teknolojimiz, müşterilerimizin gerçekten önemli olan anlarda teslimat yapmalarını sağlar.

Müşteri Başarı Hikayesi: Çevik büyüme ve genişleme

Cheer Pack North America: Çeşitli pazarlara yönelik yarı sert ve esnek sıvı paketleme alanında küresel bir lider olan CDF Corporation, 2007 yılından bu yana IFS kullanmaktadır. Şirket, robotik içeren endüstriyel otomasyon çözümünü desteklemek için IFS.ai'yi Cheer Pack Kuzey Amerika biriminde kullanılması için önceliklendirdi.

IFS.ai, malzeme hareketinin robotlaştırılmasına yardımcı olarak insan işçilerin gelişmiş görevlere odaklanmasını sağlıyor ve Cheer Pack'in işgücü eksikliğini azaltmaya yardımcı oluyor. Bu teknoloji aynı zamanda şirketin, IFS.ai'deki söz verilebilir işlevselliğe dayanarak müşterilerine güvenle agresif teslimat süreleri sunmasına olanak tanıyor.

"En büyük zorluklarımızdan biri lot izlenebilirliği. Orijinal üretim hattı sistemimiz, müşterilerimizin istediği düzeyde malzeme takibi yapmamıza izin vermiyordu. IFS.ai'nin çevikliği sayesinde, bize çok daha fazla izlenebilirlik sağlayan bir sipariş sistemine geçebildik. Artık müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz," diyor CDF Corporation ve Cheer Pack Kuzey Amerika BT Müdürü Alex Ivkovic.

IFS ile Sonraki Adımlar Neler Olacak?

Bunlar, IFS teknolojisi aracılığıyla yapay zekadan yararlanan IFS müşterilerine sadece iki örnek. Sonuçlar mı? Etkileşimli kullanıcı deneyimleri, otomatikleştirilmiş süreçler ve güçlü analitikler, işletmenin bugün ve gelecekte başarılı olmasını sağlamak için önemli iş kararlarını bilgilendirir.

2024'te bizi nelerin beklediğine göz atmak için “IFS  Tahminleri 2024: Kurumsal Varlık Yönetimi” yazısını okuyun.

KAYNAK: https://blog.ifs.com/2024/02/democratizing-access-to-artificial-intelligence-for-all-enterprises/