Yayınlanma Tarihi
06 March 2024
1 Ocak
2011 itibari ile canlı kullanıma geçilen projede ESHOT bünyesindeki tüm bakım ve onarım
çalışmaları IFS ERP ile yönetiyor. Farklı birimlerde farklı yazılımların
kullanılması nedeni ile birbirini doğrulamayan verilerin oluşması ve
departmanlar arasındaki bilgi akışında yaşanan aksamalar, stoklarda yaşanan
uyuşmazlıklar, stok verilerine ulaşılamaması, güncel araç durumunun
izlenememesi, 6 farklı noktada araç ikmal işlemlerinin kayıt altına alınamaması
gibi sıkıntılar yaşayan ve 24 saat kesintisiz hizmet vermek zorunda olan ESHOT,
bu sıkıntılarını çözmek üzere 2010 yılında ERP arayışına başladı.
Yapılan ihale sonucunda
belirtilen kriter ve yapıya en uygun çözüm sunan IFS’nin kurumsal kaynak
planlama yazılımı IFS ERP Uygulamaları’nda karar verildi.
ERP FİRMASININ
TECRÜBESİ, REFERANSLARI VE MALİ YAPISI ÖNEMLİ
Araç Bakım ve Onarım
Dairesi Başkanı Osman Orman koordinesinde yürütülen süreçte ihale öncesi
ayrıntılı analiz çalışması yapılarak, ön elemede seçilen firmaların ve
ürünlerin ihtiyaçları tam olarak karşılama ve yatırımı güvence altına alma
kapasiteleri araştırılmış. Seçim aşamasındaki çalışmaları aktaran Osman Orman,
ERP sağlayıcısı firmanın özelliklerine yönelik olarak “Seçim aşamasında ERP
sağlayıcı kurumun hizmet alanıyla ilgili teknik konular ile birlikte firmanın
bu konudaki tecrübesi, referansları ve mali yapısı da göz önünde
bulundurulmuştur. İdaremizce yapılan analize bağlı olarak, kamusal alım sistemi
kapsamında açık ihale yöntemi ile ihale yapılarak, isteklerimizi en iyi
karşılayan firma olan IFS ile sözleşme yapılmıştır.” dedi.
TÜM OPERASYONLAR KAYIT
ALTINA ALINDI
ERP Projesindeki temel
amaçlarının ESHOT Genel Müdürlüğü’ne bağlı ilgili birimlerin aynı dili
kullanarak ortak bilgiye ulaşması ve kaynakların daha verimli kullanılması
olduğunu söyleyen Osman Orman, IFS ERP projesi ile ilgili birimlerinin kaynak
kullanım kapasitelerinin yükseltilmesi, işlem koordinasyonunun sağlanması, tüm
operasyonların kayıt altına alınması ve mali analizlerinin yapılarak fayda
maliyet analizlerinin çıkartılmasına olanak sağlanması, kurumun mali analiz
yeteneğinin yükseltilerek kısa, orta ve uzun vade yönetim politikalarının
isabetli bir şekilde planlanabilmesini hedeflediklerini belirtti. IFS ERP
projesi çerçevesinde yapılan çalışmalara değinen Orman, “IFS ERP Projesiyle
ambar ve bakım postaları ile bakım ve satın alma faaliyetleri arasında tam bir
entegrasyon sağlandı. Ana ambardan postalara yapılan malzeme çıkışlarının
takibi yapılarak, IFS ERP sayesinde ESHOT genelinde, yetki verilen tüm
kullanıcılar ana ambarda, çevre ambarlarda ve postalardaki stok bilgisine
ulaşmaları sağlandı. Malzeme İkmal Daire Başkanlığı’nın mevcut sürecinin
kontrolü ve etkin yönetimi için gerekli raporlar IFS ERP ile kolayca
ulaşılabilir hale geldi. Tekrar eden stok kodu yapısının engellenmesi için IFS
ERP tarafından sunulan parametrik kodlama yapısına geçildi. Malzeme grupları ve
sınıfları bazında standartlaştırılan bu karakteristik özellikleri sayesinde
stok takibi malzeme tanımından çok listeden seçilerek yapılan tanımlamalar
doğrultusunda yapılması sağlandı.” dedi.
1 Ocak 2011’de canlı
kullanıma geçilen projede; stok kontrolünün sağlanması, stok maliyetlerinin
düşürülmesi, arıza istatistiklerinin daha net ortaya konularak önleyici
bakımların daha etkin şekilde planlanabilmesinin sağlanması, satınalma
süreçlerinin izlenebilmesi ve sorgulanabilmesi gibi birçok fayda elde edildi.
1980 yılından bu yana
İzmirlilere bir çok alanda hizmet veren ESHOT, bugün 50 bin hektar metropol
alanda toplam 1828 otobüs ve midibüs ile hizmetlerine devam ediyor. Adatepe ve
Çiğli’de garaj, Karşıyaka, Mersinli ve İnciraltı’nda atölyeler ve Gediz’de Atölye
ve Ağır Bakım Tesisi gibi birçok farklı lokasyonda bakım ve onarım çalışmaları
devam eden ESHOT, özellikle Gediz tesisinde; motor aktarma organları, elektrik
ve elektronik tesisat, lastik bakım-onarım, iç döşeme, karoser, boya, genel
bakım, periyodik bakım gibi her türlü bakım-onarım, otobüs yenileme ve motor
yenileme çalışmaları ile birlikte Büyükşehir Belediyesi, ESHOT Genel Müdürlük
ve bağlı birimlerince kullanılan bina, tesis ve cihazların bakım ve
onarımlarını da tesisteki ilgili atölyelerde yürütüyor.
IFS ERP kurulum ve
uyarlama çalışmalarının Egeria danışmanlarınca yürütüldüğü firmada, IFS ERP 13
yıldır başarı ile kullanılıyor.