Egeria /
Çözümler /
İşgücü Planlama & Çizelgeleme Optimizasyonu

Yapay Zekâ Destekli IFS Planlama Ve Çizelgeleme Optimizasyonu Çözümü

İşgücü Verimliliği ve Sevis Mükemmelliği

Günümüzdeki rekabetçi ve her zaman daha fazlasının istenildiği bir ortamda, müşterilerinize mükemmel bir deneyim yaşatırken, aynı zamanda mobil işgücü verimliliğinizi optimize etmek zorlayıcı olabilir. Servis isteklerinin birbiri ardına geldiği ve hepsinin hemen yapılmasının talep edildiği bir günde servis şirketi, hazırda bekleyen teknisyenleri olmadan nasıl hızlı yanıt verebilir? İşgücünüz ne kadar fazla olursa olsun ya da servis süreçleriniz ne kadar kompleks ve değişken olursa olsun, alanında pazar lideri IFS'in en ileri teknoloji gerçek zamanlı planlama ve optimizasyon çözümü, yapay zekâ ve gelişmiş algoritmaları kullanarak size en iyi planlamayı sunar. 
  • Gerçek zamanlı çizelgeleme ve planlama optimizasyonu 
  • İş strateji ve hedeflerinize odaklı planlama 
  • Randevu rezervasyonu 
  • “What If” senaryosu ile gelecek tahmini


Yapay Zeka (AI) ve bir dizi gelişmiş algoritma kullanarak IFS Dinamik Çizelgeleme Motoru, saniyeler içinde birden fazla kısıtlamayla son derece büyük çizelgeleme sorunlarını çözer. Sistem, iş yeri konumu, trafik, teknisyen uygunluğu ve becerileri, taşıdıkları parçalar ve araçlar, birbirine bağlı görevler, SLA'lar ve her işin göreceli değeri gibi çok sayıda parametreyi dikkate alarak gerçek zamanlı verileri sürekli olarak analiz eder.

Sistem rakip öncelikleri dengeler ve işleri birleştirmek ve planlı bakım faaliyetlerini harmanlamak için fırsatlar arar. Saniyeler içinde binlerce alternatifi değerlendiren sistem, optimize edilmiş bir plan belirler ve çalışanınızı gerçek istisnaları yönetmek için serbest bırakır.

Sistem tam anlamıyla dinamiktir. Yeni acil işler, iş gecikmeleri veya trafik gecikmeleri gibi gün içi değişikliklere yanıt verir, gerçek zamanlı olarak yeniden hesaplama yaparak programı sürekli olarak yeni durumlara göre uyarlar. 

Sistem sürekli olarak nelerin tamamlandığını izler ve gelişmeleri değerlendirir. Daha iyi bir servis getirisine sahip bir program bulursa, planın henüz tamamlanmamış bir kısmını değiştirerek, işleri “tam zamanında karar verme” yaklaşımıyla kaynaklara yeniden tahsis eder.


İŞ STRATEJİ VE HEDEFLERİNİZE ODAKLI PLANLAMA

Hedef tabanlı planlama, hizmet seviyesi sözleşmeleri (SLA) içinde yanıtladığınız acil durum çağrılarının yüzdesi gibi doğrudan şirketiniz için önemli olan KPI'lara odaklamanızı sağlar.  

Sistem; şirketinizin hedeflerini, müşteri sözleşmelerini ve SLA'leri dikkate alarak, hem en iyi müşteri deneyimini hem de saha işgücünüzün optimum verimliliğini sağlayan planlama alternatifleri için yapay zekâ (AI) algoritmaları kullanır.  

Belirli müşteriler için SLA başarısı veya planlama motoru için parametreler gibi hedef KPI'lar belirlediğinizde, sistem bunları gerçekleştirebilmek için otomatik olarak gerekli ayarlamaları yapar.  

Tüm planlama kararları; teknisyen yetenekleri, SLA'ler ve yedek parça gereksinimleri gibi sizin belirleyebileceğiniz birden fazla kısıtı dikkate alarak çalışır. Diğer planlama motorlarından farklı olarak IFS, coğrafi bölgeler gibi katı kısıtlamalar yerine, elle müdahale ihtiyacını azaltan ve daha yüksek optimizasyon sağlayan dinamik kısıtlamalar kullanır.

PLANLI AKTİVİTELERİ DİKKATE ALAN ESNEK RANDEVU SİSTEMİ

Randevu talebi ister çağrı merkezi üzerinden, isterse bir self servis portalı veya mobil uygulama aracılığıyla gelsin, dinamik planlama motoru mevcut taahhütlü işleriniz, iş kuralları ve kısıtlamalarına göre en uygun zaman aralıklarını otomatik olarak hesaplar. 

Dinamik planlama motoru gerçek zamanlı ve sürekli olarak işleri optimize ederken, gelen randevu taleplerinin, yapılması planlanan onarım ve önleyici bakım faaliyetleri gibi diğer iş türleri ile sorunsuz şekilde aynı plan üzerine yerleştirilmesine olanak tanır.

Randevu motoru, iş önceliklerinize göre verimliliği optimize etmek için: 

  • İşi Gerçekleştirme Maliyeti
  • İş Değeri Ağırlıklı

bazında sıralayarak önceliklendirecektir.



TAHMİNİ MODELLEME ÇÖZÜMÜ İLE GELECEĞE HAZIRLIK

Şirketinizin çok çeşitli senaryolarla nasıl başa çıkabileceğini test edin ve “What-If” Senaryo gezgini aracıyla hangi kaynaklara ihtiyacınız olabileceğini tahmin edin. 

Bu gelişmiş tahmine dayalı analitik aracı, işgücünün azaltılması veya artırılmasının performansı nasıl etkileyeceği veya öngörülen talebe göre belirlenen performansı elde etmek için ne kadar kaynağın gerekli olduğu gibi zorlu kapasite tahmini sorularına yanıt bulmanızı sağlar. 

Örneğin, yeni bir servis sözleşmesi için teklif veriyorsanız veya yeni bir bölgeye genişliyorsanız, ne kadar ek kaynağa ihtiyacınız olacak? Sistem size; hangi özellikte, kaç personelin ve ideal olarak nerede konuşlanması gerektiğini söyleyebilir